Veelgestelde vragen

 


GOLFREIZEN 
Wat als er ook niet-golfers in mijn gezelschap zijn?
In uw offerte-aanvraag kunt u aan ons doorgeven hoeveel golfers, en hoeveel niet-golfers zich in uw gezelschap bevinden. Wij stemmen onze offerte hierop af. Wie niet golft, betaalt daar ook niet voor.

Bieden jullie ook clinicreizen voor alleengaanden aan?
Ja. Maar let op: de prijzen van de meeste clinicreizen zijn gebaseerd op minimaal 2 deelnemers. De prijzen voor alleengaanden zijn dus relatief hoog. Om de kosten van het arrangement te verlagen, kunnen we u wel op een zogeheten ‘watchlist’ zetten. Aan de hand van deze lijst completeren we reeds geplande clinicgroepjes. Wij houden u dan regelmatig op de hoogte van beschikbare plaatsen. Als u via de watchlist boekt krijgt u een extra korting op het arrangement. Deze korting kan oplopen tot wel € 200,-.

GROEPSREIZEN
Biedt Costa Golf ook compleet verzorgde groepsreizen aan?
De golfbaan is een uitgelezen plek om te netwerken. Bedrijven beschouwen het dan ook als een groot voordeel als medewerkers kunnen golfen. Business en pleasure is op de golfbaan perfect te combineren. Costa Golf heeft ruime ervaring met het organiseren van compleet verzorgde groepsreizen, zoals personeelsuitjes en bedrijfsevenementen. Wij kunnen zelfs voor grote groepen GVB-clinics organiseren. We regelen het verblijf, de golfactiviteiten, maar bijvoorbeeld ook vergaderfaciliteiten, diners, motivatietrainingen en vervoer. Neem dus gerust contact met ons op; we helpen u graag persoonlijk bij het samenstellen van een programma op maat.

RESERVEREN EN BETALEN 
Kan ik ook met mijn creditcard betalen?
Ja, wij accepteren betaling per credit card met uitzondering van Amex en Diners.

Let op:
Wij zijn helaas gedwongen om een toeslag van 1.5% door te berekenen voor betalingen per credit card.

Krijg ik een bevestiging van mijn reservering?
Ja. Na uw reservering ontvangt u per e-mail een bevestiging en routebeschrijving. Hebt u binnen drie dagen na uw reservering nog geen bevestiging ontvangen, of bent u deze kwijt geraakt? Neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op.

Waarom kan ik bij Costa Golf niet direct online boeken?
Al onze reizen zijn maatwerk. In principe is geen wens ons te gek, wij vinden het leuk om u persoonlijk te helpen bij het samenstellen van uw ideale vakantie. Als wij online boeken mogelijk zouden maken, dan zouden we alleen nog maar standaardreizen kunnen aanbieden. Dat zou ten koste gaan van de kwaliteit van onze reizen.

Kan ik bij Costa Golf een reis of annuleringsverzekering afsluiten?
Wij raden aan om een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten bij uw eigen bank of assurantie tussenpersoon. Soms is een annuleringsverzekering onderdeel van een reisverzekering met uitgebreide dekking. Vraag uw bank of assurantie tussenpersoon om advies.

REIS EN VERBLIJF 
Hoe kom ik van het vliegveld naar mijn accommodatie?
Als u met het vliegtuig komt is het huren van een auto eigenlijk een must. Dat kan via Costa Golf. Er is in het buitenland wel openbaar vervoer, maar het systeem is lang niet altijd zo fijnmazig als in Nederland of België. Gelukkig is het huren van een auto relatief goedkoop. Zie ook de pagina 'Autoverhuur'.

Vanaf welk tijdstip kan ik terecht in de geboekte accommodatie?
In de regel kunt u vanaf 15:00 uur u terecht in de door u geboekte accommodatie. Tussen 11:00 uur 's morgens en 15:00 uur moeten de accommodatie weer spic en span gemaakt worden. Als de accommodatie al gebruiksklaar is, kunt u veelal vanaf 12:00 of eerder van de accommodatie gebruik maken. U kunt dat bij aankomst even met de receptie afstemmen.

Vanaf welk tijdstip moet ik de accommodatie verlaten?
Als regel moet u de accommodatie voor 11:00 uur verlaten. Als u op uw vertrekdag een late vlucht hebt, kunt u met de receptie overleggen of u wat langer van de accommodatie gebruik kunt maken. In ieder geval kunt u tot het vertrek de bagage tijdelijk bij de receptie onderbrengen.

Ik heb een appartement geboekt. Hoe zit het met de waarborgsom?
Als u een arrangement boekt met verblijf in een appartement, vakantiehuis of villa, dan zult u vrijwel altijd bij aankomst een waarborgsom moeten betalen. De hoogte van deze waarborgsom kan variëren tussen € 100,- en € 150,-. Bij normaal gebruik van de accommodatie krijgt u de waarborgsom aan het eind van de vakantie volledig terug.

Wat zijn essentiekosten?
Essentiekosten worden berekend als er sprake is van speciale wensen. Voorbeeld: "Ik wil uitsluitend een appartement met vaatwasmachine." Of: "Ik wil per se hetzelfde appartement dat ik vorig jaar ook had. Of: "Ik wil alleen een appartement dicht bij het zwembad." In dit soort gevallen gaan wij extra werk voor u verzetten om uw wensen te kunnen vervullen.

GREENFEES EN STARTTIJDEN 
Kan ik ook ´losse´ greenfees (bij)bestellen? En hoe betaal ik die?
Ja, u kunt u ook ´losse´ greenfees (bij)bestellen. Wij reserveren uw starttijden en bevestigen deze per e-mail. Daarna sturen we u de greenfeevouchers per e-mail toe. Wat de betaling betreft: wij sturen u een gespecificeerde factuur, die u per bank kunt betalen. Gemak dient de mens nietwaar? Uiteraard moet de betaling bij ons binnen zijn voordat u van start gaat. Let op: Toeslag bij betaling per creditcard is 1.5%

Hoe vraag ik starttijden aan?
Op de pagina golfbanen en greenfees vindt u een formulier waarin u al uw wensen kunt aangeven. Daarin geeft u o.a. aan op welke banen, aantal spelers, datum en tijdstip u wilt starten. Dat formulier ontvangen wij per e-mail. Wij zullen daar dan direct op reageren.

Krijg ik restitutie van de betaalde greenfee(s) als ik moet annuleren?
Vooropgesteld: Wij hanteren een flexibele opstelling bij annuleringen. Maar er zijn een paar regels die met de nodige coulance wederzijds in acht genomen moeten worden.

Indien u 48 uur voor de gereserveerde startijd annuleert, krijgt u volledige restitutie van de betaalde greenfee(s). Er wordt wel een handlingsfee ad. € 4,50 per greenfee in mindering gebracht.

Indien u binnen 48 uur voor de gereserveerde starttijd annuleert geldt in principe dezelfde coulante opstelling maar zijn we afhankelijk van de annuleringsbepalingen bij de diverse golfbanen. In praktijk wordt in vrijwel alle gevallen de greenfee(s) terugbetaald.

Indien u door weersomstandigheden niet mag starten krijgt u de greenfee volledig gerestitueerd. U moet echter wel de greenfee voucher bewaren mét een aantekening van de caddiemaster. Zodra we de ¨niet gespeelde¨ voucher van u hebben ontvangen volgt restitutie. Voor het overige geldt wereldwijd. ¨No show on the same day have to pay¨.

GRENSDOCUMENTEN 
Welke grensdocumenten heb ik nodig voor Spanje en Portugal?
U dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of Identiteitskaart. 

Heeft u een andere nationaliteit dan de Nederlandse of de Belgische of beschikt u over een Nederlands vreemdelingenpaspoort of een Nederlands vluchtelingenpaspoort, neemt u dan contact op met het consulaat of de ambassade van het betreffende land!